Zvonkohry a kalimby
Hlubinná harmonizace: Ideální nástroje pro propojování nebo posilování spojení duchovních těl v nevědomí s nadvědomím. Toto spojení je důležité pro orientaci ve vlastním poslání, pro získávání Univerzálních informací, pro léčení hlubokého vztahu k sobě.
ZVONKOHRY
Nástroje označované jako Zvonkohry jsou většinou různé typy idiofonů: paličkami rozezvučované rourové nebo duté idiofony.
Chcete mít nástroj přesně pro vás?
Tubafon
jako xylofon, ale s ocelovými nebo mosaznými trubicemi (měkčí zvuk), rozsah c2 - c5.
Trubicové /rourové/ zvony
zavěšené vyladěné bronzové nebo mosazné trubice, místem úderu je horní okraj, rozsah f - f2, pedálová dusítka, náhrada pravých zvonů v orchestru.
Čínský blok
čtvercový blok z tvrdého dřeva, po straně vydlabaný, vysoký podíl hluků, rozsah asi g2 - c4, jihoasijského původu.
Templbloky
vejčité útvary z tvrdého dřeva s širokými zářezy, rozsah asi c2 - g3, jihoasijského původu.
Válcový blok
dřevěná trubice s dvěma různými dutinami (2 tóny)
Zvony
se odlévají ze speciální slitiny (bronz ze 78% mědi, 22% cínu) nebo ze železa, oceli, skla apod. Úder srdcem uvnitř nebo kladívkem zvenku.
Trojrozměrně se chvějící zvon má neměřitelný tón s akustickým spektrem neharmonických poměrů mezi parciálními tóny, který závisí na těžko spočitatelném průměru zvonu.
Byl užíván již ve starověku sakrálně a profánně, do Evropy dospěl přes Byzanci (od 6. století doložen jako kostelní zvon. Forma "tulipánového květu" vytlačila ve 12. století starší formy "proutěného včelího úlu" a "cukrové homole". V orchestru se namísto těžkých zvonů (c = 8000 Kg) používají zvony trubicové aj.
Rolničky a menší zvonky
jsou většinou vytepány z plechu, např. alpské zvonky, cencerros apod.
KALIMBY
Kalimba je nová podoba původního nástroje jménem Mbira. Mbira je africký hudební nástroj, tradiční pro shonské obyvatele Zimbabwe.
Jiné názvy pro tento původní nástroj:
finger harp, gourd piano, ikembe, kalimba, kilembe, likembie, likimba, marimbula, mbila, sansa, sansu, sanza, thumb piano, timbrh, zanzu
Skládá se z dřevěné desky (často vybavené rezonátorem) s připevněnými rozloženými kovovými hroty, na které se hraje při držení nástroje v rukou rozdrnkáváním konečků palců, pravým ukazováčkem a někdy levým ukazováčkem. Muzikologové ho klasifikovali lamellaphone z řady idiofonů.
Ve východní a jižní Africe existuje mnoho druhů mbiry, často doprovázené hosho, bicím nástrojem. Je to důležitý nástroj, na který se hraje při náboženských obřadech, svatbách a jiných společenských shromážděních.
Ačkoli se jedná o prastarý nástroj, byl komerčně vyráběn a exportován etnomuzikologem Hughem Traceyem od 50. let 20. století, který zároveň popularizoval tento nástroj mimo Afriku.